עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אריק

מאמרים על המצב שלא מספרים לנו מאחורי הקלעים.
אין לי אפשרות להגיב או להשאיר הודעות,
עמכם הסליחה.
עוד חוזר הניגון
עוד חוזר הניגון שזנחת לשווא
והדרך עודנה נפקחת לאורך
וענן בשמיו ואילן בגשמיו
מצפים עוד לך, עובר אורח

והרוח תקום ובטיסת נדנדות
יעברו הברקים מעליך
וכבשה ואיילת תהיינה עדות
שליטפת אותן והוספת ללכת

שידיך ריקות ועירך רחוקה
ולא פעם סגדת אפיים
לחורשה ירוקה ואישה בצחוקה
וצמרת גשומת עפעפיים.

נתן אלתרמן
האמונה מעבר להיגיון

Deep in the human unconscious is a pervasive need for a
logical universe that makes sense. But the real universe is always one step beyond logic
--------------------------------------------
Whether a thought is spoken or not it is a real thing and has powers of reality


― Frank Herbert, Dune
לינקולן אברהם

תן לי שש שעות לכרות עץ, ואעביר 4 שעות מהן להשחיז את הגרזן.
אלברט איינשטיין

"אם אנחנו רוצים שהמין האנושי ישרוד, אם אנחנו רוצים משמעות לחיים, אם אנו רוצים להציל את העולם וכל בעל תחושה שקיים בעולם, אהבה היא התשובה היחידה. אולי איננו מוכנים להכין פצצה של אהבה, מתקן חזק מספיק להרוס את השנאה, האנוכיות והתאווה שהורסים את הכוכב. אבל, כל יחיד מאתנו נושא בקרבו גנרטור קטן ועוצמתי של אהבה, שהאנרגיה בתוכו מחכה להשתחרר".

חוזר לכתוב - מלחמת העולם במערכת הבריאות

31/10/2018 16:28
אריק
יומן
העוקב אחרי שנים ארוכות, יודע לומר שזמן רב אני רוצה לחזור לכתוב, לא לתרגם משהו של מישהו בתוספת מגע אישי, אלא ממש לכתוב כמו פעם. לכתוב ספרים, להמציא עולמות, דמויות, לגרום להם להתחבט האחד בשני, להוסיף בהם פגמים, ויכולות. ובעיקר לזרוק אותם באוויר, להפגיש את גופם בבהמות הברזל שנוסעות על הכבישים או לזרוק אותם מצוקים לשמוע את צעקתם המהדהדת ברוח החזקה שנוצרת מעוצמת מהירות הנפילה ולדייק בנקודת המפגש של הרכה עם האבן הזו שחיכתה שם למטה באדמה. כל זה איננו מתאפשר לי בשנים אחרונות מפאת מלחמתי במחלתי, אחת מהן לפחות, המאבק על חיי, אשר בא לידי ביטוי בשני מישורים, מרגיש במלכוד 22 כזה. מצד אחד ההתמכרות מצד שני המערכת שמתייחסת אליי כאל אויב, מכשפה שצריך לצוד, כי בעוונותיי מכור טיפש שכמותי תומך בלגליזציה, ולצערם אני חמוש במידע, בידע, מה שהופך אותי למסוכן. אז כשאני מכור מסומם בא לבקש עזרה מיד הופכת הדרישה לעזרה למאבק, עליי למצוא כוחות להגן על אמונתי. 

התחלתי לכתוב את זה התחלתי בתאונה ומחקתי. אבל ברור לי שאצטרך להמשיך, ועוד ברור לי שבסופו של דבר אוציא ספר, שמרכז את הידע שרכשתי בנושא, ומתאר את המאבק שלי במחלות השונות ואת המאבק מול הגוף שאמור לעזור לי, מערכת הבריאות. בצורות השונות שלו, פסיכולוג, פסיכיאטר, עובד סוציאלי, תמיד בסופו של דבר, הקרב זהה, אתה מכור הצמח הזה אתה מכור אליו. העובדות לא מבלבלות אף לא אחד מהם, כולם כאילו קוראים מאותו ספר מידע, סם שער, אתה מכור אתה לא יודע את זה. מצחיק לומר לי את זה, אני שבאתי לבקש עזרה מסם אחד, שמבין את חומרת החולשה שלי כלפיו ובכל כוחם מנסים לשכנע אותי שאני מכור לסם אחר. סם, צמח שאני מפסיק לצרוך לפי החלטה, זאת בניגוד מוחלט להתמכרות שלי שבה אני בהחלט זקוק לעזרה. אבל אני עוד מקדים את המאוחר, זו הקדמה להקדמה, וקשה לי להיכנס לפרטים. כל פעם שאני עושה את זה, נכנס לפרטים אני מרגיש תחושות קשות שגורמות לי למחוק את הכל.

אינני יכול להתעלם עוד, כמוני ישנם אנשים שסובלים מכל מיני מחלות ותחלואות וכולם נאלצים להיאבק בצורה כזו או אחרת, על הזכות לקבל טיפול הוגן מאותו הגוף שכל מטרתו כביכול לעזור. במהלך השנים בהם כתבתי, לא אשקר, טשטשתי, הקצנתי, לא בהתחלה. בהתחלה הייתי מאוד בררן, הרגשתי אחריות כבדה לפרסם דברים שאני לא בטוח בהם, ודרשתי מעצמי למצוא הוכחות לפני שפרסמתי למשל, שהצמח מרפא סרטן ולא רק מקל על תופעות הלוואי של הכימותרפיה. אבל ככל שעבר הזמן ונחשפתי לשקרים ולצורות ההונאה שמשתמשים המתנגדים במשרדי הממשלה השונים כדי לשמור על המעמד הלא חוקי של הצמח, החלטתי ללכת לכיוון השני, חצאי שקרים? לא ממש, אבל פשוט הפסקתי להיכנס לפרטים.  אם הנבלות מרשות לעצמן לשקר להוציא אותי כשקרן ומטשטש נתונים, אז שקרן אני לא אבל ממש כמותם התחלתי לטשטש נתונים, והיו מקרים בהם יכולת רפואית של אחד הרכיבים ייחסתי לצמח כולו. למה להשקיע שעות נוספות ברכיבי הצמח, אם גם ככה מבחינת מקבלי ההחלטות שלנו אני יוצא שקרן כך או כך, אמרתי לעצמי. 

לא הכל ירוק בממלכת הצמח, חשוב להבין. זה נכון שהצמח עוזר לשלל מחלות, אבל יש זנים ויש זנים, ויש אנשים ויש אנשים. כך יוצא שזן אחד ישפיע בצורה שונה על מישהו אחר. ובתחום ממלכת הנפש, מדובר בפרצה של ממש, אין זו הצדקה לפסול את הצמח, בטענה הארורה שאם יש אדם אחד או קבוצת אנשים שזן מסוים פוגע בהם, אזי כל המדיניות הזו של קנאביס רפואי היא סכנת נפשות. הסכנה הברורה היא ההתעלמות מהעובדה שישנם זנים רבים כמו שישנם אנשים רבים, ובמקום לברר, במקום לחקור, עושים מי שעושים הכל כדי למנוע את המחקר הזה, להגיע עד לרמת הפרט, הרפואה האישית, והזן שמתאים לכל דבר. במהלך השנים שיחק לי המזל לגלות שהזן הנקרא אלמנה לבנה, עזור לי מול כל הבעיות שלי, כולם. WW ועל שמו אקרא לספר הזה, כן ספר אני כותב. זה ייקח זמן, יש. זה ידרוש ממני כוחות נפש, לא להפך נראה לי שזה סוף סוך משהו שיוכל לעזור לי להחלמה האישית, מלחמת עולם במערכת הבריאות.

זה תמיד הפריע לי, משהו תחושת חיבור כזו לכלל, את הפרט לצערי אני לא סופר, אבל ברמה כוללנית אני מרגיש שייך ומקבל כוח, זה נשמע מצער זה גורם לי וגרם לי להיות מבודד, אבל הגיע הזמן לנצל את זה, לטובתי ולטובתם. כן לטובתם ברמת הכלל אין אנשים, יש שדה כוח נקרא לזה, אין סופי, כוללני, רק שם אני מרגיש שייך. אנצל זאת לטובתי, להחלמה שלי ובעזרת השם אולי אולי אצליח לעזור לעשות את השינוי הכל כך מתבקש. כי לצאת לשם, לסיבוב נוסף של ניסיון להחלים זה לא אפשרי. עבורי זה מאבק בשיטות טיפול המשולות לציד המכשפות של ימי הביניים, כאשר אני המכשפה שיש לתלות לשרוף ולהטביע. אבל לצאת לשם עם תחושת שליחות שכזו לכתוב על עצמי המחלות עמן אני מתמודד, ובמקביל על פתרון שנמצא כולנו מתחת לעף בקצה האדנית. זה אפשרי. אז אחלו לי בהצלחה. מן הסתם לא ארשום זאת כאן, מחשש שפתאום הכל יימחק.  

נתראה בעזרת השם, לא הלכתי אחזור לעדכן. 
לצערי אינני יכול להשאיר תגובות, אז תודה מראש.    
StevenRow
01/11/2018 16:07
Ребят, долго искал, где можно почитать мангу, ловите сайт myvi.gq
Пока не заблокировали в РФ!
Для всех мангатянов и анимешников!
כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה:

קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
שלוש עשרה עיקרים

הֲרֵינִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה בִּשְׁלֹשָׁה עָשָׂר עִקָּרִים שֶׁל הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה:

(א) שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא נִמְצָא וּמַשְׁגִּיחַ,

(ב) וְהוּא אֶחָד,

(ג) וְאֵין לוֹ גּוּף וְאֵין לוֹ דְּמוּת הַגּוּף,

(ד) וְהוּא קַדְמוֹן לְכָל קְדוּמִים,

(ה) וְאֵין עֲבוֹדָה לְזוּלָתוֹ,

(ו) וְיוֹדֵעַ מַחְשְׁבוֹת בְּנֵי אָדָם,

(ז) וְשֶהַנְּבוּאָה אֱמֶת,

(ח) וְשֶׁמֹּשֶׁה רַבֵּינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם הוּא אֲדוֹן
לְכָל הַנְּבִיאִים,

(ט) וְשֶׁהַתּוֹרָה כֻלָּהּ נְתוּנָה מִן הַשָּׁמַיִם,

(י) וְשֶׁלֹּא תִּשְׁתַּנֶּה בְּשׁוּם זְמַן חַס וְשָׁלוֹם,

(יא) וְשֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַעֲנִישׁ
לָרְשָׁעִים וּמְשַׁלֵּם שָׂכָר
טוֹב לַצַּדִּיקִים,

(יב) וְשֶׁיָּבוֹא מֶלֶךְ הַמָּשִׁיחַ,

(יג) וְשֶׁהַמֵּתִים עֲתִידִים לִחְיוֹת,

יֶהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבֹתֵינוּ שֶׁתָּכֹף יִצְרֵנוּ לַעֲבוֹדָתֶךָ כָּל יְמֵי חַיֵּינוּ תָּמִיד,
אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן:
אמת

שְׁמַע, יִשְׂרָאֵל: ה' אֱלוהֵינוּ, ה' אֶחָד.
וְאָהַבְתָּ, אֵת ה' אֱלהֶיךָ, בְּכָל לְבָבְךָ וּבְכָל נַפְשְׁךָ, וּבְכָל מְאדֶךָ. וְהָיוּ הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, אֲשֶׁר אָנכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם עַל לְבָבֶךָ. וְשִׁנַּנְתָּם לְבָנֶיךָ, וְדִבַּרְתָּ בָּם, בְּשִׁבְתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ, וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ. וּקְשַׁרְתָּם לְאוֹת, עַל יָדֶךָ; וְהָיוּ לְטוטָפת, בֵּין עֵינֶיךָ.
וּכְתַבְתָּם עַל מְזֻזוֹת בֵּיתֶךָ, וּבִשְׁעָרֶיךָ.
הָיָה, אִם שָׁמעַ תִּשְׁמְעוּ אֶל מִצְו‍תַי, אֲשֶׁר אָנכִי מְצַוֶּה אֶתְכֶם, הַיּוֹם לְאַהֲבָה אֶת ה' אֱלהֵיכֶם, וּלְעָבְדוֹ, בְּכָל לְבַבְכֶם, וּבְכָל נַפְשְׁכֶם. וְנָתַתִּי מְטַר אַרְצְכֶם בְּעִתּוֹ, יוֹרֶה וּמַלְקוֹשׁ; וְאָסַפְתָּ דְגָנֶךָ, וְתִירושְׁךָ וְיִצְהָרֶךָ. וְנָתַתִּי עֵשֶׂב בְּשָׂדְךָ, לִבְהֶמְתֶּךָ; וְאָכַלְתָּ, וְשָׂבָעְתָּ.
הִשָּׁמְרוּ לָכֶם, פֶּן יִפְתֶּה לְבַבְכֶם; וְסַרְתֶּם, וַעֲבַדְתֶּם אֱלוהִים אֲחֵרִים, וְהִשְׁתַּחֲוִיתֶם, לָהֶם. וְחָרָה אַף ה' בָּכֶם, וְעָצַר אֶת הַשָּׁמַיִם וְלא יִהְיֶה מָטָר, וְהָאֲדָמָה, לא תִתֵּן אֶת יְבוּלָהּ; וַאֲבַדְתֶּם מְהֵרָה, מֵעַל הָאָרֶץ הַטּובָה, אֲשֶׁר ה', נותֵן לָכֶם.
וְשַׂמְתֶּם אֶת דְּבָרַי אֵלֶּה, עַל לְבַבְכֶם וְעַל נַפְשְׁכֶם; וּקְשַׁרְתֶּם אתָם לְאוֹת עַל יֶדְכֶם, וְהָיוּ לְטוֹטָפות בֵּין עֵינֵיכֶם. וְלִמַּדְתֶּם אתָם אֶת בְּנֵיכֶם, לְדַבֵּר בָּם, בְּשִׁבְתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ, וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ.
וּכְתַבְתָּם עַל מְזוּזוֹת בֵּיתֶךָ, וּבִשְׁעָרֶיךָ. לְמַעַן יִרְבּוּ יְמֵיכֶם, וִימֵי בְנֵיכֶם, עַל הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר נִשְׁבַּע ה' לַאֲבתֵיכֶם לָתֵת לָהֶם כִּימֵי הַשָּׁמַיִם, עַל הָאָרֶץ.
וַיּאמֶר ה', אֶל משֶׁה לֵּאמר. דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם, וְעָשׂוּ לָהֶם צִיצִת עַל כַּנְפֵי בִגְדֵיהֶם, לְדורתָם, וְנָתְנוּ עַל צִיצִת הַכָּנָף, פְּתִיל תְּכֵלֶת. וְהָיָה לָכֶם, לְצִיצִת, וּרְאִיתֶם אותוֹ וּזְכַרְתֶּם אֶת כָּל מִצְו‍ות ה', וַעֲשִׂיתֶם אתָם; וְלא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם, וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם, אֲשֶׁר אַתֶּם זנִים, אַחֲרֵיהֶם. לְמַעַן תִּזְכְּרוּ, וַעֲשִׂיתֶם אֶת כָּל מִצְו‍ותָי; וִהְיִיתֶם קְדשִׁים, לֵאלהֵיכֶם. אֲנִי ה' אֱלהֵיכֶם, אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי אֶתְכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, לִהְיוֹת לָכֶם, לֵאלהִים: אֲנִי, ה' אֱלהֵיכֶם.